Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NEOSERV BLOG

Novice in nasveti iz sveta domen, gostovanja, SSL certifikatov, spletnih strani, spletnih trgovin in ostalih področij spleta.

E-pošta navkljub vedno novim tehnologijam na področju elektronske komunikacije še vedno ostaja izjemno pomemben del poslovanja. Vsak podjetnik, ki se je že kdaj soočil z nezmožnostjo prejemanja ali pošiljanja e-poštnih sporočil, natanko ve, koliko škode in težav lahko to prinese podjetju. Že zgolj izgubljeno pomembno sporočilo lahko povzroči veliko nevšečnosti.

Kot verjetno veste, smo ponudniki spletnega gostovanja specializirani za gostovanje spletnih strani, omogočamo pa tudi gostovanje e-pošte. Pri nas e-poštne predale ustvarjate in do njih dostopate prek nadzorne plošče cPanel, do katere dobite dostop, ko zakupite paket gostovanja.

Večini naročnikov gostovanje e-pošte na naših strežnikih povsem ustreza. Najzahtevnejšim uporabnikom, ki imajo e-poštne predale napolnjene z več GB podatkov, pa svetujemo izbiro specializirane zunanje e-poštne storitve. Izbira za vas ne bo le cenejša, temveč vam bodo na voljo tudi dodatne funkcionalnosti, o katerih boste izvedeli več v nadaljevanju.

Še pred tem pa nekaj besed namenimo brezplačnim e-poštnim rešitvam.

Slabosti brezplačnih e-poštnih predalov

Na spletu lahko najdemo veliko brezplačnih e-poštnih aplikacij. Med najbolj poznane sodijo Gmail, Yahoo, Hotmail in nekatere druge. Čeprav se odločitev za brezplačno rešitev na prvi pogled zdi več kot odlična, ima kar nekaj slabosti:

  1. Neprofesionalen izgled e-poštnega naslova. Si predstavljate, da bi vam mi e-pošto pošiljali z naslova info.neoserv@yahoo.com, ne pa z info@neoserv.si? To vsekakor ne bi izpadlo profesionalno, poleg tega pa bi se sami le stežka prepričali, če brezplačni e-poštni naslov zares pripada nam. V poslovnem svetu kaj drugega kot e-naslov, vezan na vašo domeno, enostavno ne pride v poštev.
  2. Težave pri prehodu na drug e-poštni naslov. Če bi po nekaj letih uporabe svoj @hotmail.com e-poštni naslov želeli zamenjati z @gmail.com, bi morali o prehodu obvestiti vse svoje kontakte. Lahko ste prepričani, da si vašega novega e-naslova še zdaleč ne bi shranili vsi.
  3. Prikazovanje nezaželenih oglasov. Ste se že kdaj vprašali, zakaj obstaja tako veliko ponudnikov brezplačnega gostovanja e-pošte? Enega izmed glavnih razlogov za to predstavljajo oglasi, ki se pojavljajo vsepovsod znotraj e-poštnega predala. Vsak klik nanje ponudniku prinese nekaj centov zaslužka, in če je uporabnikov veliko, centi hitro preidejo v višje zneske.
  4. Možnost suspendiranja e-poštnega računa. Kršenje pogojev uporabe lahko privede do neprijetne situacije, ko ostanete brez dostopa do e-pošte. Zakaj bi do tega prišlo? Lahko postanete žrtev »phishing« prevare, v kateri vam je odtujeno geslo. Napadalec nato prek vašega e-predala prične pošiljati masovno količino nezaželenih oziroma »spam« sporočil, zaradi česar vam ponudnik e-pošte suspendira račun.

Uporabo brezplačnega e-poštnega naslova za poslovne namene vam torej močno odsvetujemo. Če pa se temu nikakor ne morete izogniti, poskrbite vsaj za redno izdelovanje varnostnih kopij svojih kontaktov in pomembne e-pošte.

Prednosti gostovanja e-pošte pri specializiranem ponudniku

Vsem naročnikom spletnega gostovanja, ki vam večino zakupljenega prostora na strežniku zavzamejo e-poštna sporočila, priporočamo uporabo zunanje e-poštne storitve. Glavni razlogi, zakaj se odločiti za gostovanje e-pošte pri specializiranem ponudniku, so naslednji:

  1. Nižja cena. Cena gostovanja e-pošte je nižja od cene gostovanja spletne strani. Ponudnik gostovanja e-pošte Zoho paket s 30 GB prostora ponuja po ceni 2 € na mesec, medtem ko je mesečna cena enako velikega paketa deljenega gostovanja precej višja.
  2. Več prostora. Paketi za gostovanje e-pošte naročnikom zagotavljajo veliko količino prostora na strežniku. Pri ponudniku Zoho paket Standard zajema 30 GB, paket Pro 100 GB, paket Enterprise pa kar 1 TB prostora.
  3. Dodatne funkcionalnosti. Specializirani servisi gostovanja e-pošte poleg samega prostora za e-pošto ponujajo tudi različne uporabne dodatke. Če se boste odločili za G Suite (včasih znan pod imenom Google Apps for Work), vam bodo na voljo še skupni koledarji, video in glasovna konferenca, dokumenti, razpredelnice in prezentacije, možnost klepeta in nekateri drugi pripomočki.
  4. Možnost pošiljanja velikih datotek. Se vam je že kdaj zgodilo, da ste želeli prek e-pošte poslati večjo priponko (npr. sliko v visoki ločljivosti), vendar ste kmalu zagledali opozorilo, da je priponka prevelika? Pri plačljivih ponudnikih gostovanja e-pošte so omejitve velikosti priponk običajno mnogo višje. Microsoft Exchange že v svojem osnovnem paketu omogoča pošiljanje sporočil v velikosti do kar 150 MB.
  5. Napredno filtriranje nezaželene e-pošte. Zunanje e-poštne storitve, kot so G Suite, Zoho, FastMail in podobne, imajo vgrajeno izjemno izpopolnjeno zaščito pred nezaželeno e-pošto. Poleg preglednejšega e-poštnega predala je to pomembno tudi zato, ker se e-naslov precej težje znajde na tako imenovanem »blacklist« seznamu.

Se sprašujete, če pri specializiranih ponudnikih za e-pošto lahko uporabljate e-naslov, vezan na vašo registrirano domeno (primer: info@vasepodjetje.si)? Seveda, velika večina plačljivih paketov to vsekakor omogoča.

Priljubljene storitve za gostovanje e-pošte

Ste se odločili, da boste za gostovanje e-pošte uporabili specializirano rešitev? Spoznajte nekaj najbolj priljubljenih ponudnikov na tem področju. V nadaljevanju vam predstavljamo zunanje storitve za e-pošto G Suite, Microsoft Office 365, Zoho Workplace in FastMail.

1. G Suite

Googlova rešitev G Suite ponuja mnogo več, kot le gostovanje e-pošte. Gre za celotno zbirko aplikacij v oblaku, ki jih verjetno že dobro poznate – Gmail, Google Dokumenti, Preglednice, Predstavitve ipd. Čeprav omenjene aplikacije lahko uporabljate tudi brezplačno, plačljive verzije omogočajo dodatne funkcionalnosti.

G Suite

Glavna razlika med brezplačnim in plačljivim Gmail računom je, da pri slednjem lahko uporabite e-poštni naslov svoje domene. Pripada vam tudi veliko več prostora, poleg tega pa vam je 24 ur na dan na voljo podpora.

V sklopu G Suite lahko ustvarite video ali glasovno konferenco, uporabljate skupne koledarje, ustvarjate dokumente, preglednice, predstavitve in obrazce, shranjujete dokumente v Google Drive, … skratka, na voljo vam je celotna spletna pisarna.

Izbirate lahko med tremi paketi:

  • Basic: 4 € na uporabnika na mesec, 30 GB spletnega prostora.
  • Business: 8 € na uporabnika na mesec, neomejeno spletnega prostora.
  • Enterprise: 23 € na uporabnika na mesec, neomejeno spletnega prostora, dodatne zmogljivosti.

Podrobnosti o paketih: https://gsuite.google.com/pricing.html

2. Microsoft Office 365

Podobno kot G Suite je tudi Microsoft Office 365 spletna pisarna, v katero so vključene vse aplikacije, ki jih podjetje potrebuje za učinkovito delo z e-pošto in različnimi oblikami dokumentov.

Microsoft Office 365

Microsoft Office 365 tako vključuje programe Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Access in Publisher. Večina paketov zajema tudi storitve Exchange, OneDrive, SharePoint, Skype for Business, Microsoft Teams in Yammer.

Izbirate lahko med paketi za domačo in poslovno rabo, prav tako pa so na voljo zmogljivejši paketi za večja podjetja. Izpostavili bi tri:

  • Business Essentials: 4,20 € na uporabnika na mesec, 50 GB prostora za e-pošto, spletne verzije aplikacij.
  • Business Premium: 10,50 € na uporabnika na mesec, 50 GB prostora za e-pošto, spletne in namizne verzije aplikacij, 24/7 podpora.
  • Office 365 Enterprise E1: 6,70 € na uporabnika na mesec, 50 GB prostora za e-pošto, spletne verzije aplikacij, aplikacija StaffHub, 24/7 podpora.

Vsi našteti paketi vključujejo 1 TB prostora v oblaku. Razlika med Business in Enterprise paketi je tudi v tem, da Enterprise ne omejujejo števila uporabnikov, medtem ko Business pakete lahko uporablja največ 300 uporabnikov.

Podrobnosti o paketih:

3. Zoho

Zoho je več kot le ponudnik za gostovanje e-pošte, saj je tudi pri njem na voljo celoten paket pisarniških aplikacij. Pod imenom Zoho Workplace so združena orodja Writer, Sheet, Show, Docs, Showtime, Sites, Mail, Cliq in Connect.

Zoho Workplace

Ker danes posla ni več mogoče opravljati le iz pisarne, so pri Zoho za vsa zgoraj našteta orodja razvili tudi mobilne aplikacije. Tako lahko dokumente in e-pošto urejate kar na svojem pametnem telefonu, ne glede na to, kje se nahajate.

Zoho Workplace, ki omogoča integracijo z G Suite in Microsoft Office 365, je na voljo v treh paketih:

  • Standard: 2 € na uporabnika na mesec, 30 GB spletnega prostora.
  • Pro: 5 € na uporabnika na mesec, 100 GB spletnega prostora.
  • Enterprise: 8 € na uporabnika na mesec, 1 TB spletnega prostora na mesec.

Podrobnosti o paketih: https://www.zoho.eu/workplace/pricing.html

4. FastMail

Za razliko od prej predstavljenih produktov, ki vključujejo celotno spletno pisarno, je ponudnik FastMail specializiran le za gostovanje e-pošte. Na voljo so rešitve tako za posameznike kot za podjetja, ki v svojem e-poštnem naslovu želijo uporabiti lastno domeno.

FastMail

Z uporabo rešitve FastMail boste nad svojimi e-poštnimi predali imeli popoln nadzor. Do e-pošte boste lahko dostopali prek spletnega brskalnika ali aplikacije za mobilne naprave (Android in iOS). Poleg dela z e-pošto boste lahko urejali tudi svoje kontakte in koledarje.

Ponudnik z več kot 15-letno tradicijo na področju gostovanja e-pošte zagotavlja 24/7 podporo, napredno filtriranje nezaželene e-pošte in odlično uporabniško izkušnjo brez motečih oglasov.

FastMail lahko brezplačno preizkušate 30 dni, sicer pa je ponudnik pripravil tri pakete:

  • Basic: 3 $ na uporabnika na mesec, 2 GB prostora, brez možnosti lastne domene.
  • Standard: 5 $ na uporabnika na mesec, 25 GB prostora, možnost lastne domene.
  • Professional: 9 $ na uporabnika na mesec, 100 GB prostora, možnost lastne domene.

Podrobnosti o paketih: https://www.fastmail.com/pricing/

Primerjava paketov storitev gostovanja e-pošte

Specifikacije paketov predstavljenih ponudnikov si lahko ogledate v spodnji tabeli, ki podatke združuje na enem mestu.

Ponudniki in paketi Količina prostora Spletna pisarna Možnost lastne domene Cena paketa *
G Suite
Basic 30 GB da da 4 €
Business da da 8 €
Enterprise da da 23 €
Microsoft Office 365
Business Essentials 50 GB da ** da 4,20 €
Business Premium 50 GB da *** da 10,50 €
Office 365 Enterprise E1 50 GB da ** da 6,70 €
Zoho Workplace
Standard 30 GB da da 2 €
Pro 100 GB da da 5 €
Enterprise 1 TB da da 8 €
FastMail
Basic 2 GB ne ne 3 $
Standard 25 GB ne da 5 $
Professional 100 GB ne da 9 $

* Cene paketov veljajo za enega uporabnika na mesec.
** Spletna pisarna vključuje spletne verzije aplikacij.
*** Spletna pisarna vključuje tako spletne kot namizne verzije aplikacij.

KOMENTARJI

KOMENTIRAJTE OBJAVO

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.