- Vaša košarica je trenutno prazna
10 nasvetov za pospeševanje prodaje na spletu
Število spletnih trgovin je v velikem porastu, saj se kultura nakupovanja hitro spreminja. Če so naši starši kupovali le v fizičnih trgovinah, pa mi vse pogosteje produkte naročamo kar z domačega fotelja prek spleta. Še pred nedavnim smo za to uporabljali le osebne računalnike, danes pa je vse več nakupov opravljenih tudi prek tablic in mobilnih telefonov. Kdor svojih izdelkov ali storitev še ni predstavil v spletni trgovini, zamuja zelo velik potencial. Zamuja namreč povsem neodvisen prodajni kanal, ki je za možnost pospeševanja prodaje v sodobnem času praktično nujen.
Morda spletno trgovino že imate, vendar še zdaleč ne dosegate zadovoljivih rezultatov? Če je tako, potem ste verjetno eden izmed številnih lastnikov spletnih trgovin, ki se pogosto sprašujejo, kako povečati prodajo. Postavitev sistema in klasična predstavitev izdelkov za uspešen spletni posel še zdaleč ni dovolj, čas in sredstva je potrebno nameniti tudi optimizaciji za iskalnike, oglaševanju in drugim področjem povečevanja spletne prisotnosti.
V nadaljevanju smo pripravili 10 nasvetov za pospeševanje prodaje, ki bodo vašo spletno trgovino povzdignili na povsem novo raven. Poskusite jih upoštevati čim več in čim prej povečajte vaše prodajne številke.
1. Pregledna navigacija
Odlična ponudba vam ne koristi, če je obiskovalci ne najdejo. Ker je čas denar, ne morete računati na to, da bodo obiskovalci namenili veliko časa iskanju želenih izdelkov. Zato je zelo pomembno, da v spletno trgovino implementirate pregledno navigacijo, ki bo obiskovalcem zagotavljala preprosto pregledovanje strani.
Glavni meni lahko uvrstite horizontalno na vrh strani (nad ali pod glavo strani) ali vertikalno v stranski stolpec. Če je vaša spletna trgovina obsežna, je bolj smiselna postavitev navigacije v stranski stolpec, saj je bolj pregledna, prav tako pa boste vanjo lahko dodali več kategorij oziroma podkategorij izdelkov.
V glavni meni uvrstite naslednje elemente:
- Domov
- Glavne kategorije ponudbe
- Podkategorije ponudbe (v spustnem meniju)
- O nas / O spletni trgovini
- Kontakt / Kontaktni podatki
Za pospeševanje prodaje je zelo priporočljivo, da v glavni meni dodate tudi element »akcijska ponudba« ali »akcije«, saj znižani izdelki običajno dosegajo precej večje povpraševanje od izdelkov v redni prodaji. Če vam prostora za ta element v glavnem meniju primanjkuje, oblikujte oglasno pasico in jo postavite na dobro vidno mesto.
2. privlačni in prodajno usmerjeni opisi artiklov
Pisanju opisov izdelkov ali storitev namenite dovolj časa, saj dobre prodajne vsebine v zelo veliki meri vplivajo na pospeševanje prodaje. Nikoli ne kopirajte vsebin iz drugih spletnih trgovin – s tem boste kršili avtorske pravice, poleg tega pa vas bodo zaradi podvojenih spletnih vsebin z izbrisom iz rezultatov iskanja kaznovali tudi spletni iskalniki. Vse vsebine spletnega mesta naj bodo unikatne, privlačne in prodajno usmerjene.
Če niste vešči pisanja prodajnih tekstov, obstajajo številne agencije, ki se ukvarjajo s pisanjem različnih vrst vsebin. Za opise produktov ne naročajte tako imenovanih SEO vsebin, temveč raje sezite nekoliko globlje v denarnico in si priskrbite visoko kakovostne prodajno usmerjene vsebine.
Vsak produkt naj ima na vrhu poudarjeno ime, pod imenom pa kratek opis s predstavitvijo njegovih glavnih lastnosti in prednosti. Ta opis naj bo dolg le nekaj vrstic, saj mora kar se da hitro pritegniti pozornost obiskovalca in ga prepričati, da prebere še dolgi opis. V dolgem opisu naj bo produkt podrobno opisan, priporočljiva pa je tudi uporaba tabele tehničnih specifikacij.
Ne pozabite na možnost ocenjevanja izdelkov in mnenj uporabnikov!
3. Uporaba visoko kakovostnih slik
Poleg zanimivih, slovnično brezhibnih in prodajno usmerjenih vsebin naj vašo spletno trgovino dopolnjujejo tudi visoko kakovostne slike. Verjetno ste že večkrat lahko zasledili, da smo ljudje vizualna bitja. Ko obiščemo določeno spletišče, nam v oči najprej padejo slike, na podlagi katerih si o spletišču podzavestno ustvarimo mnenje.
Narejenih je bilo že mnogo raziskav, ki so dokazale, da ostre in kakovostne slike pozitivno vplivajo na pospeševanje prodaje. Nikar se ne poslužujte nizko resolucijskih slik, saj na njihov račun lahko trpi vaš spletni posel.
Pri uporabi slik visoke resolucije pa je potrebno paziti na njihovo velikost v smislu velikosti datotek. Kaj lahko naredite, da bodo slike zavzele manj prostora, hkrati pa še vedno ostale kakovostne? Izogibajte se uporabi datotek .png (razen v primeru animiranih slik) in namesto tega formata raje uporabite .webp ali .jpg.
Če imate na računalniku nameščen Photoshop, pri shranjevanju slik izberite možnost »Save for Web«, nato izberite končnico .jpg ter kakovost slike nastavite nekje med 70 in 80. Za stiskanje slik lahko uporabite tudi brezplačne programe, npr. IrfanView ali GIMP.
Priporočamo tudi uporabo brezplačnih spletnih orodij za dodatno optimizacijo slik – v Google vpišite iskalno frazo »Image Optimizer«.
4. Optimizacija spletne strani
Optimizacijo spletne strani lahko razumemo na dva načina – kot izboljševanje uporabniške izkušnje ter kot prilagoditev strani spletnim iskalnikom s ciljem doseganja boljših uvrstitev v rezultatih iskanja. Za pospeševanje prodaje sta vsekakor pomembna oba, toda ker smo prvi način predstavili že z začetnimi tremi točkami (pregledna navigacija, dobre prodajno naravnane vsebine in uporaba kakovostnih slik), bomo v tem delu pozornost namenili optimizaciji spletne trgovine za spletne iskalnike.
Napisano nekoliko bolj razumljivo gre pri tem za to, da je vaša spletna trgovina za različne iskalne poizvedbe, ki jih ljudje vsakodnevno vpisujejo v iskalnike (najpogosteje je to spletni iskalnik Google), uvrščena čim višje. Če torej prek spleta prodajate kamine, želite biti za ključne besede »kamini«, »prodaja kaminov«, »poceni kamini«, »kamini na pelete« , »kamini na drva« ipd. uvrščeni na prvo stran iskalnih rezultatov.
Ker je optimizacija spletne strani zelo širok pojem, ki zahteva dobro poznavanje algoritmov spletnih iskalnikov, naštevamo le glavne nasvete, ki vam bodo pri učinkovitem pospeševanju prodaje najbolj koristili:
- Glavne ključne besede boste najlažje ‘ujeli’ s kategorijami oziroma podkategorijami, zato na posamezno stran, kjer imate naštete produkte iz določene (pod)kategorije, dodajte tudi krajšo vsebino, v kateri še nekajkrat omenite ključno besedo.
- Vsak izdelek naj ima unikaten opis, saj bodo podvojene vsebine negativno vplivale na uvrstitev v spletnih iskalnikih. Če imate v spletni trgovini več enakih izdelkov, pri katerih se spreminjajo le določene karakteristike (npr. barva ali velikost), uporabite ‘canonical‘ oznako in s tem dajte spletnim iskalnikom vedeti, da je ena izmed podvojenih vsebin osnovna.
- Vse slike opremite z ustreznimi ‘alt‘ oznakami, ki spletnim iskalnikom sporočajo, kaj je na posamezni sliki. Prav tako naj bo že iz imena datoteke jasno, kaj slika predstavlja. To pomeni, da sliko shranite kot ‘kamin-na-pelete.jpg’, ne pa kot ‘slika01.jpg’. S tem bodo vaše slike uvrščene višje med rezultati iskanj slik, kar zopet pozitivno vpliva na povečanje prodaje, saj boste potencialne stranke v svojo spletno trgovino pridobili tudi prek iskalnika slik.
- Vse artikle, kategorije in statične strani opremite z ‘meta‘ oznakami, med katerimi sta najbolj pomembni meta naslov in meta opis. Meta naslov naj ne bo predolg, zajema pa naj ključno besedo in ime spletne trgovine (primer: Kamin na pelete MCZ Vivo 80 – Kaminko d.o.o.). Medtem ko naj bo meta opis dolg približno 150 znakov, in sicer na način, da spletnega uporabnika poziva h kliku na povezavo, ki se mu prikaže med rezultati iskanja v spletnem iskalniku.
- Poskrbite, da bo spletna trgovina prilagojena mobilnim telefonom in tabličnim računalnikom.
Navedli smo le pet osnovnih elementov spletne optimizacije, ki lahko ob pravilni implementaciji bistveno vplivajo na pospeševanje prodaje. Priporočamo vam, da se za optimizacijo spletne trgovine čim prej obrnete na strokovnjaka.
5. Oglaševanje spletne strani
Optimizacija spletne strani, o kateri smo pisali v prejšnji točki, je zelo pomembna za pridobivanje obiskovalcev, za katere nam ni potrebno plačati. Čeprav se morda sprva sliši, da je to dovolj, pa je v večini primerov za učinkovito pospeševanje prodaje potrebno tudi stalno oglaševanje. Spletno trgovino lahko oglašujete na različne načine, med katerima sta zagotovo najbolj priljubljena oglaševanje z Google Ads ter oglaševanje na socialnih omrežjih Facebook in Instagram.
Za kakršnokoli oglaševanje se že odločite, morate rezultate oglaševalskih akcij vedno meriti, same oglaševalske akcije pa ves čas spremljati in prilagajati, saj je oglaševanje le na ta način lahko dobičkonosno. Zavedati se morate, da so stroški, povezani z oglaševanjem, lahko zelo visoki, toda če zaradi dobre promocije zaslužite mnogo več, sploh ni vprašanje, če je oglaševanje smiselno.
Oglaševanje pa nima le neposrednega učinka – povečanja prodaje, temveč širi tudi ime podjetja oziroma blagovne znamke, kar je za poslovni uspeh na dolgi rok zelo pomembno. Vse več spletnih mojstrov se strinja, da je plačljiv promet mnogo kakovostnejši od brezplačnega.
Brez dvoma je daleč najboljša kombinacija tako optimizacije kot oglaševanja spletne strani. Poudariti pa je potrebno, da je na hitro in neprofesionalno izdelana oglaševalska akcija metanje denarja skozi okno, saj so za učinkovito promocijo, ki ustvarja dobiček, potrebne izkušnje. Te si lahko pridobite sami, vendar boste na začetku najverjetneje ustvarjali izgubo, lahko pa se obrnete na nekoga, ki se s tem že dlje časa ukvarja in ve, kako ustvariti uspešno oglaševalsko kampanjo.
Če bi radi svoja sredstva namenili spletni optimizaciji ali oglaševanju na spletu, kar vam za cilj pospeševanja prodaje vsekakor toplo priporočamo, bomo veseli vašega povpraševanja. Pošljite nam elektronsko pošto na info@neoserv.si ali pa nas pokličite na številko 059 335 000.
Preberite tudi drugi del prispevka, v katerem smo predstavili preostalih 5 nasvetov za pospeševanje prodaje na spletu!
KOMENTARJI
Dodatna vprašanja?
KOMENTIRAJTE OBJAVO
Vaš komentar je bil uspešno oddan
Komentar bo viden na strani, ko ga naši moderatorji potrdijo.