- Vaša košarica je trenutno prazna
Kako se pripraviti na povečan obisk spletne strani?
Marsikateri lastnik spletne trgovine je že doživel, da je njegovo spletno mesto prenehalo delovati ravno v ključnem trenutku. Morda ni prenehalo delovati v celoti, temveč je bilo “zgolj” izjemno neodzivno, ko ga je hkrati obiskala velika množica ljudi. Namesto uspešne spletne prodaje, do katere bi moralo priti zaradi povečanega obiska, je prišlo le do povečane slabe volje, najverjetneje pa tudi do neizkoriščenih sredstev, namenjenih promociji in oglaševanju.
Predstavljajte si, da trgu želite predstaviti svoj novi izdelek, ki ga boste prodajali prek spletne trgovine. O tem v e-novicah obvestite vse svoje zveste stranke in jim ponudite kupon za dodaten popust. Obenem zaženete še oglaševalsko kampanjo na Facebooku in Instagramu, na katero ste se že dolgo pripravljali. Ker naenkrat pričakujete ogromno obiskovalcev, vas v mislih že navdaja ideja o visokem zaslužku, rezultat pa je ravno nasproten. Vaša spletna trgovina postane izjemno počasna, se ne odziva, pojavlja se obvestilo o prekoračenih virih paketa gostovanja.
Kazalo
- Zakaj ob povečanem obisku lahko pride do težav?
- Zakaj je nemoteno delovanje tako pomembno?
- Kako ukrepati, da do težav ne bo prišlo?
- TABELA: Ukrepi za brezhibno delovanje spletišča
Zakaj ob povečanem obisku lahko pride do težav?
Spletno gostovanje je storitev, pri kateri na enem strežniku gostuje več naročnikov. Da prekomerna obremenitev ene spletne strani ne vpliva na delovanje spletne strani drugega naročnika, so paketi gostovanja med seboj sistemsko ločeni. Tako ima vsak paket določena lastna strežniška sredstva, kot so procesorska moč (CPU), velikost fizičnega pomnilnika (pMEM), število hkratnih procesov (EP) in maksimalna diskovna pasovna širina (I/O).
Če na spletnem mestu ne prihaja do težav (npr. ob samodejnih posodobitvah ali zaradi napake v programski kodi), le-to ob normalni obiskanosti deluje nemoteno. Ko pride do močno povečanega obiska, pa v primeru, da spletno mesto ni ustrezno optimizirano ali paket gostovanja ni dovolj zmogljiv, strežniških sredstev začne primanjkovati. Spletna stran postane počasna in neodzivna, lahko tudi nedostopna.
Do stanja, ko so strežniška sredstva presežena, najpogosteje pride ob večji marketinški kampanji. Običajno gre za plačljivo oglaševanje (npr. na platformi Facebook) ali e-novice, poslane na več tisoč ali celo več deset tisoč e-poštnih naslovov. V obeh primerih do spletnega mesta v zelo kratkem času dostopa ogromno obiskovalcev, kar lahko privede tudi do 50x večje obremenjenosti paketa gostovanja. To pa je razlog, da se je na takšno marketinško kampanjo treba ustrezno pripraviti.
Zakaj je nemoteno delovanje tako pomembno?
Hitro in nemoteno delovanje spletne strani je bistvenega pomena, saj vodi v kakovostno uporabniško izkušnjo (UX) in večje število obiskovalcev. Če je spletno mesto neodzivno, se namreč marsikdo, ko se to nalaga, premisli in spletno stran zapusti. To je še posebej izrazito pri uporabnikih mobilnih naprav, ki enostavno nimajo več potrpežljivosti, da bi (pre)dolgo čakali.
Težav, povezanih s počasnim nalaganjem in neodzivnostjo, se najbolj zavedajo lastniki spletnih trgovin, saj ima vsaka dodatna sekunda čakanja izjemno negativne posledice. Ne le, da počasno spletno trgovino obišče manj obiskovalcev, zniža se tudi odstotek ogledanih izdelkov in oddanih naročil. Za podjetje, odvisno predvsem od spletne prodaje, je to lahko pogubno.
Preberite tudi: Zakaj počasnejše spletne trgovine prodajo manj?
Kako ukrepati, da do težav ne bo prišlo?
Za zagotavljanje optimalnega delovanja spletne strani ob povečani obiskanosti je nujno, da sta izpolnjena dva kriterija:
- spletna stran je optimizirana za hitro delovanje,
- spletno gostovanje omogoča dovolj strežniških sredstev.
Ob marketinških kampanjah, pri katerih želimo doseči uporabnike iz več držav, je pomembna tudi vzpostavitev storitve CDN (Content Delivery Network). Gre za mrežo strežnikov v podatkovnih centrih po vsem svetu, ki posameznemu obiskovalcu prikaže spletno stran z njemu najbližjega strežnika, kar doprinese k hitrejšemu nalaganju in s tem boljši uporabniški izkušnji.
Optimizacija spletne strani za hitro delovanje
Hitrostna optimizacija spletne strani je kompleksen proces, sestavljen iz mnogih elementov:
- optimizacija programske kode,
- nastavitev učinkovitega predpomnjenja,
- kompresija slik in drugih medijskih vsebin,
- uporaba sodobnih formatov (npr. WebP, AVIF),
- stiskanje in združevanje CSS in JavaScript datotek,
- zmanjšanje količine HTTP zahtevkov,
- zmanjšanje količine podatkov, ki se prenesejo ob obisku strani,
- optimizacija arhitekture spletišča (npr. količina vtičnikov),
- optimizacija podatkovne zbirke,
- uporaba novejše PHP različice,
- odprava morebitnih napak (npr. napake 404),
- uporaba CDN.
Preberite tudi: Kako pohitriti WordPress spletno stran?
V večini primerov ukrepi, doseženi z optimizacijo spletne strani za hitro delovanje, zadoščajo za nemoteno delovanje spletišča – tudi ob povečanem obisku med marketinško kampanjo. Predvsem učinkovito predpomnjenje je tisto, ki doprinese ogromno, saj se elementi spletnega mesta za vsakega posameznega obiskovalca ne nalagajo znova in znova, temveč so shranjeni v predpomnilniku. Tako so na voljo mnogo hitreje, poraba strežniških virov pa je bistveno nižja.
Za izboljšanje učinkovitosti aplikacij in zmanjšanje obremenitve podatkovnih virov je pomembno tudi predpomnjenje objektov (ang. Object Caching). Učinkovita rešitev za predpomnjenje objektov je Redis – visoko zmogljiv pomnilniški podatkovni strežnik, ki omogoča hitro shranjevanje in pridobivanje podatkov ter tako pomembno prispeva k izboljšanju hitrosti in odzivnosti aplikacij.
Nadgradnja paketa spletnega gostovanja
Ste poskrbeli za temeljito hitrostno optimizacijo svojega spletnega mesta, vendar to ob večjem navalu obiskovalcev še vedno ostaja neodzivno? Se vam ob obisku spletne strani prikaže obvestilo, da ste dosegli limit porabe strežniških virov? V tem primeru bo najverjetneje potrebna nadgradnja paketa spletnega gostovanja ali prehod na drugo okolje, npr. na Turbo gostovanje ali VPS strežnik.
PRIMER: Če imate pri nas zakupljen Oranžni paket gostovanja, na katerem imate postavljeno spletno trgovino, enostavno ne morete pričakovati, da bo ta ob veliki marketinški kampanji delovala nemoteno. Že samo Zeleni paket, ki po zmogljivosti sledi Oranžnemu, ima 2x več procesorske moči in fizičnega pomnilnika ter ponuja 10x večjo diskovno pasovno širino. Medtem ko še zmogljivejši Turbo paket (T1) zagotavlja 8x več procesorske moči kot Oranžni paket, 12x več fizičnega pomnilnika, skoraj 7x več hkratnih procesov in kar 50x več diskovne pasovne širine.
Pri NEOSERV smo z raznoliko ponudbo poskrbeli, da lahko vsakemu naročniku zagotovimo vrsto oz. paket gostovanja, ki ustreza njegovim potrebam. Svetujemo vam, da izberete:
- Spletno gostovanje (Modri ali Rdeči paket) za manjše spletne trgovine,
- Turbo gostovanje za srednje in velike spletne trgovine,
- VPS gostovanje za spletne trgovine, ki zahtevajo večjo prilagodljivost.
Imate pri nas zakupljen paket gostovanja in se pripravljate na večjo marketinško kampanjo? Ste poskrbeli za hitrostno optimizacijo spletne strani, vendar vas skrbi, da bo med kampanjo vseeno prišlo do težav z delovanjem? Obrnite se na našo ekipo (info@neoserv.si / 059 335 000), ki bo preverila vašo konkretno situacijo in vam svetovala, kako poskrbeti, da bo spletna stran tudi med povečanim obiskom delovala nemoteno.
TABELA: Ukrepi za brezhibno delovanje spletišča
Za hitrejšo, učinkovitejšo in enostavnejšo implementacijo ukrepov za nemoteno delovanje spletnega mesta med povečanim obiskom si pomagajte s spodnjo tabelo.
KAJ UREDITI | KDO UREDI |
---|---|
optimizacija programske kode | skrbnik / razvijalec strani |
nastavitev predpomnjenja | skrbnik / razvijalec strani |
optimizacija slik | skrbnik / razvijalec strani |
optimizacija CSS/JS datotek | skrbnik / razvijalec strani |
zmanjšnje količine HTTP zahtevkov | skrbnik / razvijalec strani |
zmanjšanje količine prenosa podatkov | skrbnik / razvijalec strani |
optimizacija podatkovne zbirke | skrbnik / razvijalec strani |
uporaba novejše PHP različice | skrbnik / razvijalec strani |
pregled in odprava napak (npr. 404) | skrbnik / razvijalec strani |
uporaba CDN | skrbnik / razvijalec strani |
optimizacija arhitekture spletišča | skrbnik / razvijalec strani + ponudnik gostovanja |
pregled porabe strežniških sredstev | skrbnik / razvijalec strani + ponudnik gostovanja |
pregled porabe pasovne širine | skrbnik / razvijalec strani + ponudnik gostovanja |
nadgradnja paketa gostovanja | ponudnik gostovanja |
Ste naredili kljukice pri vseh ukrepih, navedenih v tabeli? Potem vam lahko le še zaželimo uspešno kampanjo!
KOMENTARJI
Dodatna vprašanja?
KOMENTIRAJTE OBJAVO
Vaš komentar je bil uspešno oddan
Komentar bo viden na strani, ko ga naši moderatorji potrdijo.