- Vaša košarica je trenutno prazna
Ko zaradi virusa na spletni strani odpove tudi AdWords
Ste med brskanjem po spletu že kdaj naleteli na spletno stran, na kateri je bilo prikazano varnostno opozorilo, da je strani prisoten spletni virus? Ste potrdili varnostno izjemo in stran kljub opozorilu obiskali? Najverjetneje ne. Le zakaj bi tvegali, da se virusa navzame še vaš računalnik … Pravzaprav sodobni brskalniki obiska strani, na katero je nameščen spletni virus, niti ne dovolijo.
Si predstavljate, da bi do takšne situacije prišlo na vaši spletni strani? Ali še huje – v vaši spletni trgovini? To bi lahko pomenilo velik izpad prihodkov, pa tudi kasneje, ko bi bilo spletno mesto že očiščeno virusa, bi še vedno lahko čutili posledice:
- Zaradi virusa bi bilo vaše spletno mesto lahko v iskalniku Google uvrščeno nižje ali povsem odstranjeno iz iskalnih rezultatov. Prav tako je možno, da tudi kasneje, ko bi bil virus že odpravljen, Google dlje časa spletnega mesta ne bi uvrstil tako visoko, kot je bilo pred pojavom virusa. To pa seveda pomeni upad obiskovalcev, povpraševanj in naročil.
- V primeru kompromirane strani z virusom se lahko zgodi, da Google ustavi tudi vse aktivne kampanje v oglaševalskem sistemu Google AdWords. V najslabšem primeru lahko suspendira celoten oglaševalski račun!
V nadaljevanju si preberite, kako ravnati, da bo Google AdWords čim hitreje ponovno prikazoval vaše oglase. Ne spreglejte pa tudi nasvetov o preventivnih ukrepih, s katerimi boste svojo stran učinkovito zaščitili pred spletnimi virusi.
Google ne dovoli oglaševanja spletnih strani z zlonamerno kodo
Pri Googlu so glede oglaševanja zelo striktni. Spoštovati je treba kar nekaj pravil, sicer oglasi niso odobreni. Pogosto kršenje pravil vodi do ukinitve računa in nezmožnosti ponovnega oglaševanja. Do ukinitve računa lahko privede veliko število neodobrenih oglasov, ki so lahko posledica virusa na spletni strani.
Žal se veliko lastnikov spletnih mest ne zaveda resnosti omenjene težave. Dokler spletna stran deluje normalno, ne vidijo potrebe po visoki varnosti. Ko pa v AdWords opazijo varnostno opozorilo …
… ali morda takšno …
… pa se hitro začnejo zanimati za dodatne varnostne ukrepe, predvsem pa za način, kako kar najhitreje poskrbeti za ponovno odobritev oglasov.
Google ne dovoli oglaševanja spletnih strani z zlonamerno ali neželeno programsko opremo, ki lahko ogrozi računalnik ali napravo obiskovalca. V to skupino sodijo računalniški virusi, trojanski konji, črvi, izsiljevalska ali vohunska programska oprema, programi za beleženje pritiskov tipk in podobno.
Kako ravnati v primeru varnostnega opozorila?
Če se na vaši spletni strani prikazuje varnostno opozorilo ali pa so vam zaradi spletnega virusa prenehali delovati Google AdWords oglasi, se držite korakov, predstavljenih v nadaljevanju.
1. Vpišite se v center za skrbnike spletnih mest (GSC)
V Google Search Console izberite svoje spletno mesto in v levem meniju kliknite na povezavo Varnostne težave (ang. Security Issues). Tukaj lahko preverite, ali vaše spletno mesto na kakršen koli način ogroža varnost uporabnikov spleta. Na omenjeni povezavi so prikazane tudi podrobnosti z vzorčnimi povezavami do zlonamernih (pod)strani.
Če svoje spletne strani še niste dodali v Google Search Console, to naredite zdaj. V desnem zgornjem kotu kliknite na rdeč gumb DODAJ ZNAMKO in v prikazano okno vpišite URL naslov svoje strani. Lastništvo strani verificirajte z eno izmed ponujenih možnosti (npr. z namestitvijo datoteke na strežnik).
Vam Google Search Console sporoča, da trenutno ni zaznanih nobenih varnostnih težav, povezanih z vsebino vašega spletnega mesta? Kljub temu obstaja možnost, da so Googlovi sistemi zaznali varnostno težavo, ki pa v centru za skrbnike spletnih mest (še) ni prikazana.
2. Preprečite dostop do spletne strani in jo očistite virusov
S pomočjo podatkov iz Google Search Console odstranite vso zlonamerno in neželeno programsko opremo. Pri tem si lahko pomagate z navodili za čiščenje spletnega virusa, ki smo jih objavili v podpornem centru NEOSERV.
Prepričajte se, da je virus v celoti odstranjen. V kolikor na svojem spletnem mestu uporabljate poddomene, preverite tudi te. Težave so namreč lahko povezane prav z njimi, saj lastniki spletišč nanje pogosto pozabijo – npr. ko si na poddomeno namestijo testni WordPress, na katerega kmalu pozabijo in ga torej ne posodabljajo z nujnimi varnostnimi popravki.
Če sami s čiščenjem virusov še nimate izkušenj, se obrnite na svojega vzdrževalca spletne strani. Seveda se za pomoč lahko obrnete tudi na našo ekipo.
3. Googlu sporočite, da je spletno mesto očiščeno virusov
Ko boste prepričani, da je vaša spletna stran popolnoma očiščena virusa, zlonamerne ali neželene programske opreme, o tem obvestite Google. Predtem odstranite blokado spletne strani, ki ste jo nastavili v drugem koraku.
Google lahko o odpravljeni težavi obvestite na dva načina:
A) Zahtevajte pregled prek Google Search Console
To storite v primeru, ko spletni brskalniki (Chrome, Firefox, Opera, Safari ipd.) obiskovalcem namesto vsebine spletišča prikazujejo varnostno opozorilo.
V centru za skrbnike spletnih mest obiščite povezavo Varnostne težave. Pod seznamom napak obkljukajte polje ob trditvi, da ste uredili težave, in kliknite na rdeč gumb REQUEST A REVIEW.
Odprlo se vam bo novo okno, v katerem ekipi Googlovih strokovnjakov v nekaj stavkih razložite, kako točno ste spletno mesto očistili virusa in kaj ste naredili, da ne bo ponovno prišlo do enake situacije.
Pregled spletnega mesta, ki je bilo kompromirano z zlonamerno ali neželeno programsko opremo, običajno traja nekaj dni. Če bo Google ugotovil, da je vaša stran zopet varna, boste o tem obveščeni prek centra za skrbnike spletnih mest. Varnostna opozorila brskalnikov bodo izginila v roku 72 ur.
B) Zahtevajte pregled prek AdWords podpornega centra
Če so se vam zaradi virusa na spletni strani prenehali prikazovati Google AdWords oglasi, lahko zahtevek za pregled podate prek povezave https://support.google.com/adwords/contact/site_policy.
Podatki, ki jih pri tem zahteva Google, so naslednji:
- vrsta pristajalne strani (spletna stran ali aplikacija),
- ime lastnika spletne strani ali aplikacije,
- kontaktni e-poštni naslov,
- ID številka AdWords računa,
- imena kampanj z neodobrenimi oglasi,
- tip odgovora (prek telefona ali e-pošte).
Zahtevku lahko dodate tudi sliko, na kateri je vidno obvestilo o napaki.
Googlova ekipa strokovnjakov bo v nekaj dneh preverila, ali je bil virus v celoti odstranjen in je spletno mesto ponovno varno za uporabo. V primeru, da je bil virus odpravljen, se bodo zopet pričeli prikazovati oglasi, varnostna opozorila v Google AdWords pa bodo izginila.
Kako spletno stran zavarovati pred virusom?
Glede na to, da berete ta prispevek, se najverjetneje tudi sami soočate s težavo virusa na spletni strani in nedelujočimi Google AdWords oglasi. Morda pa ste tu le zato, ker bi radi izvedeli nekaj novega, sicer pa je vaša spletna stran v povsem »zdravem« stanju.
Kakor koli že, temeljita skrb za varnost spletnega mesta je izjemno pomembna. Ni važno, ali je bila vaša stran v preteklosti že žrtev virusa ali ne. Upoštevajte naslednjih pet nasvetov in poskrbite za dobro zaščito svoje spletne strani.
1. Svoje spletno mesto redno posodabljajte. Uporabljate WordPress, Joomlo, Magento, PrestaShop, OpenCart ali podoben sistem? Vedno imejte nameščeno najnovejšo različico, saj posodobitve pogosto vključujejo tudi varnostne popravke, brez katerih je spletno mesto ranljivo. Posodabljajte tako jedro sistema kot tudi vtičnike, razširitve in grafične predloge.
2. Pobrišite vse nepotrebne spletne strani. Omenili smo že, da se na poddomenah včasih znajdejo stare namestitve spletnih strani. Te so seveda lahko prisotne tudi v direktorijih. Ker največkrat ostajajo neposodobljene, jih lahko hitro napade spletni virus. Preverite svoj paket gostovanja in odstranite vse stare in nepotrebne spletne strani.
3. Izberite ponudnika gostovanja z dobro protivirusno zaščito. Število vdorov v spletne strani se iz leta v leto povečuje. Zato smo pri NEOSERV poskrbeli za učinkovito protivirusno zaščito, ki samodejno zazna varnostne luknje in jih tudi samodejno zakrpa. Ker sistem povsem neopazno deluje v ozadju, ne vpliva na kakovost uporabniške izkušnje na strani.
4. Nastavite močna gesla in jih redno spreminjajte. Uporabljajte gesla z velikimi in malimi črkami, številkami in posebnimi znaki. Pri kreiranju gesel si pomagajte z generatorjem gesel, shranite pa jih v zaščiteno programsko okolje, kot je npr. KeePass. Če se le da, uporabite tudi dvofaktorsko (2FA) avtentikacijo. Za še dodatno varnost svoja gesla redno spreminjajte.
5. Vedno naj vam bodo na voljo varnostne kopije. Tako kot redno ustvarjate »backup« svojih pomembnih dokumentov in slik, morate poskrbeti tudi za varnostne kopije svoje spletne strani. Slednje vam bodo prišle še kako prav, ko boste želeli kompromirano spletno stran povrniti na stanje pred napadom virusa.
Če ste se odločili za gostovanje NEOSERV, vam glede tega ni potrebno skrbeti. Pri nas se varnostne kopije vseh naročnikov izdelujejo samodejno, na voljo pa so vam na dnevni, tedenski in mesečni ravni.
KOMENTARJI
Dodatna vprašanja?
KOMENTIRAJTE OBJAVO
Vaš komentar je bil uspešno oddan
Komentar bo viden na strani, ko ga naši moderatorji potrdijo.