Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NEOSERV BLOG

Novice in nasveti iz sveta domen, gostovanja, SSL certifikatov, spletnih strani, spletnih trgovin in ostalih področij spleta.

So vas prijatelji obvestili, da so jim bila iz vašega e-poštnega računa poslana sporočila s sumljivimi priponkami ali povezavami do še bolj sumljivih spletnih strani? Če imate spletno gostovanje urejeno pri nas, smo vas o tem obvestili kar mi, saj naš varnostni sistem »NEOSERV Anti-Spam zaščita« 24 ur dnevno bedi nad delovanjem strežnika in takoj opozori na morebitne težave.

Ko varnostni sistem zazna zlonamerne aktivnosti, takoj preverimo, v čem točno je težava. Nemalokrat ugotovimo, da gre za zlorabljen e-poštni predal, prek katerega se pošilja ali posreduje večja količina SPAM sporočil. Ta vrsta pošiljanja neželene e-pošte je značilna za situacije, ko je na kateri izmed naprav z dostopom do vašega paketa gostovanja prisoten virus. Težava torej ni povezana s strežnikom, temveč z varnostjo naprav (računalnik, telefon, tablica), ki imajo dostop do zlorabljenega e-poštnega predala.

Do zlorabe e-poštnega predala največkrat pride zaradi odtujenega gesla. Geslo je lahko odtujeno zaradi:

  1. spletnega virusa, ki se na računalnik ali drugo napravo namesti zaradi neposodobljenega operacijskega sistema (npr. Windows),
  2. neposodobljenega antivirusnega programa,
  3. namestitve programa, pridobljenega s »torrent« strani,
  4. nastavljenega šibkega gesla za uporabo e-pošto,
  5. uporabe enakega gesla za različne spletne storitve,
  6. uporabe nezavarovane / nepreverjene internetne povezave (npr. javno dostopne WiFi točke) preko nezavarovane (non-SSL) povezave,
  7. ali pa ste postali žrtev spletnega ribarjenja (ang. phishing).
  1. Ni nujno, da je bilo vaše geslo odtujeno šele pred kratkim! Povsem možno je, da je do virusa na napravi ter odtujitve gesla prišlo že pred tedni ali celo meseci, napadalec pa je geslo uporabil šele zdaj.
  2. Prav tako ni nujno, da je do neljube situacije prišlo na domači napravi. Morda ste bili priključeni na javno (nezavarovano) omrežje, npr. v knjižnici, ali pa ste uporabljali javni računalnik, na katerega je bil nameščen virus.

Spam posredovalnik ali e-poštni filter

Zaradi zlorabe se v nekaterih primerih zgodi, da spletni virus ustvari posredovalnik ali e-poštni filter. Le-ta je lahko videti legitimen, vendar je ustvarjen izključno za posredovanje nezaželene e-pošte.

Če je bil tudi na vašem e-poštnem predalu ustvarjen takšen SPAM posredovalnik, sledite spodnjim korakom, da preprečite nadaljnje pošiljanje nezaželene pošte.

Kaj storiti, ko pride do zlorabe e-poštnega predala?

Če ste bili obveščeni, da je vaš e-poštni predal zlorabljen, sledite trem korakom, predstavljenim v nadaljevanju.

1. Poskrbite za varnost svojih naprav. Čim prej preglejte svoje naprave (računalnik, telefon, tablico) z antivirusnim programom ter odstranite morebitne viruse, trojance, črve in drugo zlonamerno programsko opremo. Če imate nameščen operacijski sistem Windows 8 ali 10, uporabite Windows Defender, sicer pa vam svetujemo še uporabo naslednjih brezplačnih programov: AVG Free, Avast, Microsoft Security Essentials. Antivirusne programe redno posodabljajte, prav tako pa tudi operacijski sistem.

Antivirusni program

Bodite previdni pri uporabi svetovnega spleta, saj se lahko hitro znajdete na zlonamerni strani in napačni osebi posredujete svoje podatke, uporabniška imena in gesla. Prav tako bodite pozorni pri odpiranju priponk sumljivih e-poštnih sporočilih ter klikanju na spletne povezave.

2. Spremenite geslo za e-pošto. Ko boste svoje naprave očistili virusov, spremenite geslo za dostop do e-poštnega predala. Ne uporabljajte preprostih gesel, npr. imen oseb ali hišnih ljubljenčkov, datumov rojstva in podobno. Geslo naj bo močno – dolgo vsaj 12 znakov, sestavljeno iz velikih in malih črk, številk ter posebnih znakov ($, %, &, _, #, …). Kako spremenite geslo za e-pošto, si preberite v prispevku na podpornem centru.

Ali geslo, ki ste ga imeli nastavljenega za dostop do zlorabljenega e-poštnega predala, uporabljate tudi za katere druge storitve? V tem primeru je nujno, da geslo tudi tam čim hitreje zamenjate. Uporabljajte različna gesla in jih redno spreminjajte!

3. Sporočite, da je bil vaš e-poštni predal zlorabljen. Ko prejmete e-poštno sporočilo od nekoga, ki ga poznate, je veliko bolj verjetno, da boste odprli priponko ali kliknili na spletno povezavo. Obvestite vse osebe na vašem seznamu kontaktov o možnosti poslanega zlonamernega e-sporočila in jih opozorite, naj ne odpirajo sumljivih priponk ter ne klikajo na povezave. Prevzemite odgovornost in čim hitreje poskrbite za zaustavitev širjenja virusa.

KOMENTARJI

KOMENTIRAJTE OBJAVO

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.