- Vaša košarica je trenutno prazna
Kako spremeniti domeno WordPress spletne strani?
Če želite WordPress spletno stran prikazati na drugi domeni, je potrebno na spletni strani urediti ustrezne prilagoditve.
To lahko uredite na več načinov, na primer:
- Spremembo domene spletne strani uredite ročno – v tem primeru si preberite spodnja navodila.
- Z vtičnikom za prenos WordPress spletne strani na drug strežnik, pri nekaterih pa imate istočasno tudi možnost spremembe domene spletne strani (na primer Duplicator; navodila za uporabo lahko preverite tukaj).
Pri tem se lahko zgodi, da pride do napake. V tem primeru lahko spletno stran kadarkoli obnovite iz rezervnih kopij, ki se na strežniku izdelujejo na dnevni, tedenski in mesečni ravni. Če pa ste tekom današnjega dne že delali spremembe na spletni strani ali prejemali nova naročila, vam svetujemo, da pred tem naredite še lastno rezervno kopijo podatkovne baze te spletne strani.
Kako izdelate rezervno kopijo podatkovne baze, si lahko preberete tukaj (preberite si: “Varnostne kopije podatkovnih baz”).
Katera podatkovna baza spada k vaši spletni strani, lahko preverite v glavni mapi te spletne strani, in sicer v datoteki “wp-config.php” (preverite vrstico “define(‘DB_NAME’, ‘IME_PODATKOVNE_BAZE’);”).
1. Sprememba domene
Domeno spletne strani lahko spremenite na 2 načina:
a) Sprememba v WordPress administraciji
Domeno lahko spremenite v WordPress administraciji -> Settings -> General -> spremenite WordPress Address (URL) in Site Address (URL) v:
a) Če uporabljate SSL certifikat:
https://vasadomena.si (oziroma https://www.vasadomena.si) *
b) Če ne uporabljate SSL certifikata:
http://vasadomena.si (oziroma http://www.vasadomena.si) *
V vsakem primeru vam svetujemo, da na spletno stran namestite SSL certifikat. Več o tem, zakaj je to priporočeno, lahko preberete tukaj.
* Namesto vasadomena.si vpišite vašo novo domeno
b) Sprememba v podatkovni bazi
Domeno lahko spremenite tudi direktno v podatkovni bazi svoje spletne strani. V aplikaciji cPanel -> phpMyAdmin izberite ustrezno podatkovno bazo in v tabeli “wp_options” spremenite ime domene v 1. in 2. vrstici (siteurl in home).
OPOMBA: tabele imajo lahko tudi drugačne predpone (na primer “icg_options” itd.).
2. Sprememba poti v podatkovni bazi
Ko je domena vaše spletne strani spremenjena, do administracije spletne strani dostopate že preko nove domene.
Potrebno je popraviti tudi poti v podatkovni bazi vaše spletne strani (vpišite vaši dejanski domeni).
Primer spremembe domene iz nasadomena.si na vasadomena.si:
- s http://nasadomena.si popravite poti na http://vasadomena.si
- s http://www.nasadomena.si popravite poti na http://www.vasadomena.si
Če imate nameščen tudi SSL certifikat, spremenite še:
- s https://nasadomena.si popravite poti na https://vasadomena.si
- s https://www.nasadomena.si popravite poti na https://www.vasadomena.si
To najlažje uredite s pomočjo vtičnika Better Search Replace.
Ko je vse urejeno, lahko še deaktivirate in odstranite vtičnik Better Search Replace.
Če uporabljate vtičnik za predpomnenje (ang. caching), izpraznite predpomnilnik vaše spletne strani. Nato preverite delovanje spletne strani. Svetujemo vam, da delovanje strani po spremembah preverite tako, da se najprej vpišete v administracijo spletne strani, kjer vam bo prikazalo osveženo različico. Če je vse pravilno prikazano in vse deluje, so se vse poti najverjetneje že pravilno spremenile.
V tem primeru ste zaključili s spremembo domene spletne strani in izvedba nadaljnih točk ni potrebna. V kolikor se želite zagotovo prepričati, ali se vsi deli spletne strani sedaj prenašajo z nove domene, si preberite še nadaljevanje spodaj: Kako preveriti, ali se vsi deli spletne strani prenašajo z nove domene?.
Če pa spletna stran še ne deluje pravilno ali se določeni deli strani še ne prenašajo preko nove domene, pa preverite še naslednji točki (točko 3 in po potrebi tudi 4).
Kako preveriti, ali se vsi deli spletne strani prenašajo z nove domene?
To lahko preverite tako, da v brskalniku (na primer Firefox ali Chrome), ko imate odprto stran, ki jo želite preveriti, na tipkovnici pritisnete gumb F12 in odprete Developer Tools. Spodaj (lahko tudi na desni ali ločeno) se vam bo odprlo dodatno okno z več možnostmi.
Izberite zavihek “Omrežje” (ang. Network) ter obkljukajte možnost “Onemogoči predpomnilnik” (ang. Disable cache), da vam bo vedno prikazalo osvežene rezultate. Nato osvežite spletno stran, da se ponovno naloži (kliknite “Osveži” (ang. Refresh) v brskalniku ali pritisnite gumb F5) in se izpišejo vse povezave spletne strani. Pod razdelkom “Domena” (ang. Domain) preverite, s katere domene se nalagajo posamezni deli strani. Če tega razdelka nimate na voljo, z desnim klikom kliknite na vrstico z možnostmi, ki se nahaja nad izpisanimi povezavami, ter kliknite na “Domena”, da se obkljuka.
Če se kateri od delov domene kljub praznenju predpomnilnika in pregledovanja strani, ko ste vpisani v administracijo in je predpomnilnik spletne strani izpraznjen, prenašajo preko druge domene, svetujemo, da sledite še spodaj zapisanim navodilom (točki 3 in po potrebi tudi 4).
Nekateri deli strani se sicer prenašajo tudi z zunanjih virov, kar ni narobe in tega ni potrebno popravljati. Ena od pogostih primerov sta na primer:
- https://fonts.googleapis.com
- https://connect.facebook.net
- Primer prikaza poti v brskalniku Firefox:
- Primer prikaza poti v brskalniku Chrome:
Developer Tools lahko uporabite še za veliko drugih stvari, na primer za pregledovanje zgradbe HTML in CSS stilov, morebitnih Javascript napak itd. Poleg tega vam omogoča spremembe CSS stila “v živo” kar v brskalniku, kar vam prihrani veliko časa pri urejanju spletne strani. Seveda se te spremembe prikažejo le v vašem brskalniku in ne na spletu; v primeru, da spletno stran osvežite, se ponovno prikaže dejanska spletna stran.
Vse navedeno vam bo sicer največkrat prišlo prav v primeru, da spletno stran razvijate sami.
Več informacij o uporabi si lahko preberete tudi na njihovi strani:
- Firefox Developer Tools: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Tools
- Firefox Developer Tools: https://developers.google.com/web/tools/chrome-devtools
3. Uporabljate t. i. “builder” (Elementor, WPBakery) ali določene teme, kot je na primer Divi ali Avada?
Pri določenih spletnih stranih, ki uporabljajo t. i. “builderje”, so v nekaterih primerih potrebne dodatne modifikacije, saj se določeni deli strani (običajno poti do slik ali le do nekaterih slik) ne zapisujejo v podatkovno bazo v običajni obliki, zato jih z navedenim orodjem ni mogoče najti in zamenjati.
Nekaj primerov, kjer lahko naletite na težave, so na primer določene priljubljene teme, kot sta Divi in Avada. Do podobnih težav lahko pride tudi pri uporabi builderjev WP Bakery (prej imenovan Visual Composer) in Elementor.
Elementor
V primeru, da uporabljate Elementor, si lahko pri tem pomagate že z vgrajenim orodjem v samem builderju. To lahko uredite, če v administraciji WordPressa v meniju na levi strani poiščete Elementor ter nato odprete Tools -> zavihek Replace URL.
Tukaj lahko vpišete stari in novi URL naslov spletne strani. Svetujemo vam, da stari URL naslov vpišete tako z in brez WWW in tako uredite spremembo za vsak posamičen URL. Če uporabljate še SSL certifikat, oboje uredite še za HTTPS, da zajamete vse morebitne naslove, ki so zapisani.
Na primer, da ste spletno stran preimenovali iz https://www.nasadomena.si na https://www.vasadomena.si
V tem primeru uredite 4 menjave:
- s “http://nasadomena.si” na “https://www.vasadomena.si”
- s “http://www.nasadomena.si” na “https://www.vasadomena.si”
- s “https://nasadomena.si” na “https://www.vasadomena.si”
- s “https://www.nasadomena.si” na “https://www.vasadomena.si”
* URL naslove zapisujte brez narekovajev ter namesto “nasadomena.si” in “vasadomena.si” vpišite vaši dejanski domeni.
Uradna navodila Elementorja lahko preverite tukaj.
Prav tako kot prej, po urejenem izpraznite predpomnilnik vaše spletne strani in preverite delovanje. Če še ni vse ustrezno urejeno, sledite nadaljnim navodilom.
Ostalo
Pri uporabi ostalih tem oziroma vtičnikov vam svetujemo, da če se vsi deli strani ne nalagajo preko pravilne domene, v primeru da gre le za posamičen element (na primer ozadje), menjavo uredite kar ročno. V primeru težave pri več elementih pa s strani izdelovalcev svetujejo ureditev s katerim od vtičnikov za prenos WordPress spletne strani, kjer lahko istočasno spremenite še domeno, na primer že prej omenjeni Duplicator (navodila), ali s pomočjo vtičnika za menjavo domene, ki je priporočen s strani razvijalcev Divi teme – Velvet Blues Update URLs.
V primeru da uporabljate Avada temo, vam pred tem svetujemo, da izpraznite še predpomnilnik teme. To lahko uredite, če v WordPress administraciji na levi izberete Avada -> Theme Options -> Advanced -> Dynamic CSS & JS -> Reset Fusion Caches.
Prav tako kot prej, po urejenem izpraznite predpomnilnik vaše spletne strani in preverite delovanje. Če še ni vse ustrezno urejeno, sledite nadaljnim navodilom.
4. Sprememba poti v datotekah
Pri nekaterih spletnih straneh je domena zapisana tudi v datotekah spletne strani. V tem primeru lahko datoteke spletne strani prenesete na svoj računalnik ter domeno poiščete in spremenite s pomočjo programa Notepad++.
Enako kot velja za podatkovne baze, si tudi v tem primeru, če ste tekom današnjega dne že delali spremembe na spletni strani, izdelajte in shranite še rezervno kopijo datotek svoje spletne strani. Kako izdelate rezervno kopijo datotek spletne strani, si lahko preberete tukaj (preberite si: “Varnostne kopije datotek in map”).
Ko so datoteke prenesene na računalnik, lahko tam spremenite domeno, ki je v njih zapisana. V Notepad++ v meniju izberite “Najdi” (ang. Find) ter nato kliknite na “Najdi v datotekah” (ang. Find in files). Na ta način lahko spremenite iskano v vseh datotekah, ki se nahajajo v tej mapi.
Spremenjene datoteke namesto prejšnjih nato naložite nazaj na strežnik.
Ker boste s tem spremenili domeno v datotekah spletne strani, ki ste jih prenesli s strežnika, svetujemo, da naredite še rezervno kopijo originalnih datotek, ali pa si shranite stisnjeno datoteko, ki ste jo prenesli s strežnika, ki vsebuje še nespremenjene datoteke.
Prav tako kot prej, po urejenem izpraznite predpomnilnik vaše spletne strani in preverite delovanje.
Za vsa dodatna vprašanja smo vam vedno na voljo tudi prek telefona ali e-pošte.
KOMENTIRAJTE OBJAVO
Vaš komentar je bil uspešno oddan
Komentar bo viden na strani, ko ga naši moderatorji potrdijo.